의문사 의문문
영문텍스트는 전부 해석하지는 않고 어떤 부분은 요약을 할 수도 있습니다. 영문의 해석이나 요약은 오랜지 색상을 사용하겠습니다. 먼저 오디오를 끝까지 듣고 아래의 해설을 보시기 바랍니다. 안들리는 부분이 있어도 참고 들으세요. 끝까지 들으셨으면 아래의 본문과 해설을 공부하세요. mp3는 아래의 링크에서 내려 받으셔서 반복해서 들으세요. 가끔씩 본문을 참조하세요.
Wh- Questions allow a speaker to find out more information about topics. They are as follows: Wh-Question은 의문사 의문문이죠. 의문사 의문문은 말하는 사람이 어떤 주제에 관한 추가 정보를 얻을 수 있도록 합니다.
When? Where? Who? Why? How? What? |
Time 시간 Place 장소 Person 인물 Reason 이유 Manner 방법 Object/Idea/Action 목적/생각/행동 |
Other words can also be used to inquire about specific information:
-
특정한 정보를 얻기 위해서는 다른 단어들이 사용될 수도 있어요.
Which (one)? Whose? Whom? How much? How many? How long? How often? How far? What kind (of)? |
Choice of alternatives 선택사항(대안)의 선택 Possession 소유 Person (objective formal) 인물(목적형) Price, amount (non-count) 가격, 수량(셀 수 없는: 不可算) Quantity (count) 수량(셀 수 있는: 可算) Duration 지속 Frequency 빈도 Distance 거리 Description 종류(등급) |
The "grammar" used with wh- questions depends on whether the topic being asked about is the "subject" or "predicate" of a sentence. For the subject pattern, simply replace the person or thing being asked about with the appropriate wh-word.
-
wh 의문문의 문법은 질문에 대한 토픽이 문장의 주어냐 술어냐에 따라 달라지죠. 주어 형태에는 질문된 사람이나 사물에 대해 적절한 wh-의문사를 사용하면 되죠.
(Someone has my baseball.) (Something is bothering you.) |
Who has my baseball? What is bothering you? |
For the predicate pattern, wh- question formation depends on whether there is an "auxiliary" verb in the original sentence. Auxiliary or "helping" verbs are verbs that precede main verbs. Auxiliary verbs are italicized in the following sentences. 술어형의 경우에는 wh-의문문은 원래의 문장에 조동사가 있느냐에 따라 달라지죠. 조동사 또는 help와 같은 수여동사는 본동사 앞에 나오죠. 아래의 예문에서 조동사는 이탤릭체로 되어있네요.
-
I can do it.
They are leaving.
I have eaten my lunch.
I should have finished my homework. shoud have + pp(과거분사; past participle) 는 "질책, 후회"등을 나타내는 아주 중요한 shoul의 용법이죠. 나는 숙제를 마쳤어야 했다.(안해서 선생님한테 맞았나봐요^^). 남에게 말하면 질책, 꾸중이고 내게 말하면 자책, 후회가 되겠죠?
To make a question using the predicate pattern, first form a yes/no question by inverting the subject and (first) auxiliary verb. Then, add the appropriate wh- word to the beginning of the sentence.
-
술어형을 사용한 의문문을 만들 때는, 먼저 주어와 조동사를 바꾸어 우리가 1과에서 배운 yes/no 의문과 같은 형태를 사용하고, 그 다음에 적절한 wh의문사를 문장의 첫머리에 붙이면 되죠.
(You will leave some time.) | ? will you leave When will you leave? |
(He is doing something.) | ? is he doing What is he doing? |
(They have been somewhere.) | ? have they been Where have they been? |
-
If there is no auxiliary and the verb is "be," invert the subject and verb, then add the appropriate wh- word to the beginning of the sentence. 조동사가 없고 be동사면, 주어와 동사를 바꾸고 적절한 wh의문사를 문장의 첫머리에 붙이세요.
(He is someone.) | ? is he Who is he? |
(The meeting was some time.) | ? was the meeting When was the meeting? |
-
If there is no auxiliary and the verb is not "be," add do to the beginning of the sentence. Then add the appropriate wh-question word. Be sure to "transfer" the tense and number from the main verb to the word do.
-
조동사가 없고 be동사가 아니면, 문장의 앞부분에 do를 붙이고, 그 다음에 적절한 wh의문사를 문장의 첫머리에 붙이세요. 본동사의 시제와 인칭을 do에 그대로 적용하는 것을 잊지 마시구요.
(You want something.) | ? do you want What do you want? |
(You went somewhere.) | ? did you go (past tense) Where did you go? |
(She likes something.) | ? does she like (third person -s) What does she like? |
이번 수업에서 some time, something, somewhere, someone등이 나왔죠? 바로 when, what, where, who로 바뀌는 대상이죠. some이란 놈의 문법은 다음에 기회에 본격적으로 다루기로 하고 우선은 '조금[약간의/몇몇의]" 의 의미로 쓰인다는 것만 확인하고 넘어가죠.
http://www.eslgold.com/grammar/
해설을 보고도 도저히 무슨 뜻인지 모르겠다 하는 왕초보님들은 댓글에 모르는 부분을 문의하세요.
mp3 내려받기
'Learning > 영어교실' 카테고리의 다른 글
중급수준의 듣기공부 및 어휘력 사이트 / Adult Learning Activities (0) | 2011.10.03 |
---|---|
주미 한국대사관 영어강좌 (0) | 2011.10.03 |
그림으로 익히는 어휘 / Picture Vocabulary (0) | 2011.10.03 |
문법+듣기 두마리 토끼 한방에 잡기 ; 영어초급<Yes/No 의문문 만들기> (0) | 2011.10.02 |
영어 하세요? BBC; 웃기는 영국인 여행자(프랑스에서) (0) | 2011.09.29 |
Without you - Mariah Carey 팝송가사 / 동영상 (0) | 2011.09.27 |
노란 리본을 오크나무에 / Tie a yellow ribbon round the old oak tree (0) | 2011.09.27 |